Rabu, 7 Januari 2015

MISS YOU MR ARROGANT

Miss You Mr. Arrogant


Product: Miss You Mr. Arrogant
Semenanjung : RM23
Sabah/Sarawak : RM26
ZAFRIEL IRHAM seorang lelaki yang berlagak dan berhati dingin. Walaupun setelah mengahwini Zaara, sikapnya itu masih tidak berubah kerana Zaara boleh menerima dia seadanya dan tidak kesah dia kekal sebegitu. Hidup mereka bahagia sahaja seperti kisah cinta yang lain, namun segalanya berubah sebaik MARWAN NAKHAIE muncul dalam hidup mereka.
MARWAN NAKHAIE... Lelaki sempurna yang punya pakej lengkap itu ibarat ancaman kepada perkahwinan mereka. Irham tahu bapa saudaranya yang hampir sebaya dengannya itu mampu berbuat apa sahaja demi mendapatkan cinta seorang wanita waima wanita itu isteri anak saudaranya sendiri. Buaya darat yang terkenal dengan mulut manis dan pesona romantisnya mampu mencairkan hati mana-mana gadis. Irham bimbang Zaara tertawan.
“Awak jangan cuba nak rapat sangat dengan dia. Dia tu kasanova, playbuaya semua, ada tahu?” -IRHAM
“Isy, tak baik awak cakap macam tu. Awak tak percayakan pak su awak ke? Awak ingat sanggup ke pak su awak nak goda isteri anak saudara dia sendiri?” – ZAARA
“Saya bukan tak percayakan dia. Saya tak percayakan awak.” – IRHAM
Maka misi mengikat hati isterinya harus dilaksanakan demi menyelamatkan rumah tangganya walau dia terpaksa membuang segala egonya jauh ke dalam lombong. Dia harus mengubah dirinya daripada seorang mr. arrogant menjadi mr. gentleman. Ya, dia nekad!
“Bunga tadi awak yang hantar?” – ZAARA “Of course.” – IRHAM
“Awak mister arrogant, bukan mister gentleman.” – ZAARA

“Saya dah jadi mister gentleman sekarang ni. Jangan nak panggil saya mister arrogant lagi.” –IRHAM
ZAARA AMIRAH bukanlah seperti seorang isteri tipikal lain yang mendambakan suami yang romantis. Dia benar-benar tidak kesah bersuamikan mr. arrogant itu tetapi sejak kemunculan Marwan, suaminya sudah berubah menjadi seorang yang pelik. Lelaki berhati kering itu boleh juga menjadi romantik, ya? Tapi kenapa dia rasa rindu pada Irham yang dahulu? Yang tidak punya perasaan dan sering membulinya? Adakah dia sudah tidak betul kerana lama bersuamikan lelaki berlagak itu? Ah, sungguh dia rindu kepada mr. arrogant! 

LAYAKKAH AKU

Layakkah Aku


HARGA RM36
26 tahun Farra Hani hidup dalam kebenciaan ibu kandungnya. Dia bukan sahaja dibenci oleh ibu kandungnya, malah dia juga dibenci oleh Mikail Amsyar. Lelaki yang berjaya mengetuk pintu hatinya. Sedar dirinya dibenci, Farra Hani cuba menahan diri daripada terbuai dengan layanan mesra Mikail Amsyar yang tidak tahu identiti sebenarnya.
“We have another date then.” – Mikail Amsyar

“Errr, it is not a date. It is a normal dinner.” – Farra Hani

“Tapi bagi I, it is a date. So, see you tomorrow, sayang.” – Mikail Amsyar
Semakin dia cuba larikan diri, semakin dekat lelaki itu dengannya. Puas berlari, Farra Hani memutuskan untuk menerima lelaki itu selagi identitinya tidak diketahui. Di Cameron Highlands, Mikail Amsyar melamar Farra Hani untuk menjadi suri dalam hatinya dan di Cameron Highlands juga identiti Farra Hani terbongkar.
“Eh, perempuan! Kau sedar tak selama ni aku benci kau? Boleh pula kau tayang wajah tak bersalah kau kepada aku. Kau boleh selamba aje dengar aku cerita pasal perasaan benci aku kepada perempuan yang dah hancurkan hidup adik aku masa kat Cameron. Dasar perempuan tak tahu malu. Tak ada maruah. Aku benci tengok kau. Aku benci tengok lakonan kau. Aku benci tengok kepura-puraan kau!” – Mikail Amsyar
Dalam kebencian, akhirnya Mikail Amsyar dan Farra Hani disatukan jua. Farra Hani tuduh Mikail Amsyar memerangkapnya. Mikail Amsyar pula menuduh Farra Hani. Mereka saling tuduh- menuduh. Kalau bukan mereka, siapa pula yang memerangkap mereka?
Setelah memastikan sesuatu, Farra Hani mula sedar siapa yang memerangkap mereka. Farra Hani reda dengan pernikahannya. Meskipun dia rasa bersalah kerana mengheret Mikail Amsyar dalam masalahnya, dia bersyukur kerana dia diperangkap dengan Mikail Amsyar. Bukan lelaki lain. Dia ikhlas menjadi isteri Mikail Amsyar.
Namun, ikhlaskah Mikail Amsyar untuk menerima Farra Hani sebagai isterinya? Bisakah dia memaafkan Farra Hani setelah apa yang gadis itu lakukan kepada keluarganya? Layakkah Farra Hani untuk memiliki cintanya? 

TOLONG JAGAKAN DIA

TOLONG_JAGAKAN_DIA_WEBSITE


TOLONG JAGAKAN DIA
No. ISBN:- 978-967-0448-89-3
Jumlah muka surat:- 512
HARGA SEMENANJUNG: RM22
HARGA SABAH SARAWAK: RM25

Sinopsis:-
Ibu bapa Delisha berhutang dengan Black atau nama sebenarnya Rizki sebanyak RM200.00 dan kini mencecah RM5,000.00. Setelah mereka meninggal dunia akibat kemalangan yang dirancang oleh Black, Delisha terpaksa menanggung hutang itu sendirian. Jika diikutkan, ibu dan bapa Delisha telah membayar lebih dari RM200.00 namun, ketamakan Black menyebabkan hutang bertambah secara mendadak.
Ketika Black sedang mengejar Delisha, Zulfan muncul lalu menolong Delisha. Dia berada di situ kerana dia mahu melihat dengan matanya sendiri akan kecurangan tunangnya itu. Tetapi dia ditikam dan dipukul di bahagian kaki. Delisha merayu supaya diberikan masa kepadanya melangsaikan hutang itu. Dan Black menetapkan lima hari. Kemudian Black meninggalkan Delisha dan Zulfan dengan membawa lari kereta, wang, jam tangan serta telefon bimbit Zulfan. Oleh kerana berasa takut dengan apa yang terjadi, Delisha meninggalkan Zulfan. Delisha meminta sahabatnya, Nurain supaya menjemputnya. Setelah tiba di rumah, Delisha asyik memikirkan tentang Zulfan dan mula rasa bersalah dengan tindakannya itu.
Keesokan harinya, Delisha terbaca di dada akhbar tentang Zulfan dan dia bercadang mahu melawat lelaki itu. Setibanya di hospital, Delisha terlanggar Adam. Oleh kerana Adam memakai baju seragam, dia andaikan lelaki itu pasti ada kena-mengena dengan Zulfan. Jadi dia mengekori Adam dan di situlah dia dapat tahu di mana Zulfan ditempatkan. Setelah Adam pergi, Delisha masuk ke dalam wad dan melihat keadaan Zulfan. Apabila mahu keluar, dia tersempak dengan mama Zulfan dan tunang Zulfan, Almira Zalfa.
Black merasakan tindakannya terhadap Zulfan adalah tepat dan kes itu diklasifikasikan sebagai rompakan. Namun salah seorang pengikutnya, Bazli risau jika Zulfan sedar… dia akan memberitahu yang dia sebenarnya bukan dirompak. Black yakin, pihak polis tidak akan menjejakinya walaupun Zulfan sudah sedar. Delisha pula tidak mungkin membuat laporan polis kerana dia telah mengugut gadis itu. Dia sebenarnya sengaja mengugut Delisha. Setakat RM5,000.00 dia tidak kisah. Ini semua kerana dia sukakan gadis itu.
Delisha yang mahu membalas budi Zulfan melawat lelaki itu di hospital. Ketika Zulfan tersedar dia sengaja mengugut Delisha yang gadis itu merupakan penyebab dia cedera teruk dan gadis itu perlu bertanggungjawab. Dia berbuat demikian kerana dia mahu berjumpa dengan Delisha lagi.
Delisha yang hampir-hampir dirogol oleh Black mengambil keputusan untuk mengahwini Zulfan demi membalas budi lelaki itu padanya. Dia menjaga Zulfan bagaikan menatang minyak yang penuh sehingga Zulfan boleh berjalan semula tanpa bantuan tongkat.
Tatkala Black mengetahui yang Delisha sudah berkahwin, dia terus mencari Nurain. Dia mencederakan Nurain setelah gadis itu memberitahu tempat tinggal Delisha kini.
Nurain disahkan meninggal dunia. Delisha yakin itu semua kerja Black namun, tidak ada bukti yang boleh dikaitkan dengan lelaki itu.
Black pula mengubah penambilan dirinya setelah kematian Nurain. Dia menjejaki Zulfan dan memberi amaran kepada lelaki itu.
Ketika Adam dan Zulfan mahu menolong Almira (tayar kereta wanita itu pancit), muncul beberapa orang lelaki lalu menyerang Adam dan Zulfan. Dua berjaya melarikan diri manakala seorang lagi ditangkap. Black begitu marah apabila mengetahui yang salah seorang daripada mereka ditangkap. Mujur lelaki yang ditangkap itu tidak tahu di mana dia bersembunyi dan wajah terkininya. Jika tidak, pasti dia tertangkap.
Black menyusun rancangan baru dengan menculik Delisha ketika pulang dari pasar. Adam yang kebetulan ternampak Delisha diculik terus mengekori kereta itu sehingga ke sebuah rumah. Apabila kereta yang sama keluar dari rumah itu, Adam masuk kerana dia fikirkan Delisha ditinggalkan di dalam rumah itu, malangnya Adam dipukul sehingga pengsan.
Zulfan mendapat mesej dari nombor yang tidak dikenali. Dalam mesej itu terdapat alamat di mana isterinya berada dan dia diberi amaran supaya tidak memberitahu pihak polis. Namun, Zulfan mempercayai pihak polis dan dia tidak bertindak sendiri.
Adam yang baru sedar dari pengsan dibawa berjumpa dengan Black. Di hadapan Delisha, dia dipukul
separuh mati, ditembak di bahagian tapak tangan dan dada. Adam diseksa sebelum pihak polis tiba dan menyerbu rumah tersebut.
Apakah kesudahan kisah ini? Berjayakah Black diberkas oleh pihak polis sementelah lelaki ini sangat licik? Bagaimana pula dengan nasib Adam? Apakah pengakhiran kisah Delisha dan Zulfan?
“Langkah yang diiringi penderitaan pasti akan menemui kebahagiaan….”

BIMBO

BIMBO_WEBSITE


BIMBO
No. ISBN:- 978-967-0448-87-9
Jumlah muka surat:- 584
HARGA SEMENANJUNG: RM23 
HARGA SABAH SARAWAK: RM26

Sinopsis:-
Dalam hidup Elsuraya, hanya seorang lelaki yang dinantikannya. Bukan bakal kekasih, jauh sekali bakal suami. Tetapi, seorang lelaki yang menyebabkan nyawa keluarganya diragut kejam. Dia ralat kerana tidak dapat bersama dengan keluarganya dan memegang status anak yatim piatu kerana lelaki itu. Siapakah lelaki itu sebenarnya? Azad? Ye ke?
“Astalavista loozzer! With double o and double z.”
Adakah kerana kata-kata yang dilontarkan bertahun dulu membuat jiwanya sentiasa parah dan terluka? Ingin sungguh dia bertemu dengan empunya suara jelik itu agar dendamnya terlunas.
Perkenalan Elsuraya dengan Dani Ikram membuahkan bibit cinta. SMS menjadi titik awal hubungan yang indah itu.
Dah gugel douchebag. Kejamnya. Do I deserve that? – Dani Ikram.
Do I deserve bimbo?- Elsuraya.
Tanpa disangka… Azad yang dibenci ialah sahabat baik Dani Ikram. Dan Azad pula… tidak sanggup memberitahu Elsuraya perkara sebenar kerana sayangkan persahabatannya dengan Dani Ikram. Dia rela dituduh ‘pembunuh’ walaupun hakikatnya insan lain yang menyebabkan tragedi hitam itu berlaku. Sementelah, hatinya sudah jatuh sayang pada Elsuraya. Dia tidak sanggup melihat sahabat baiknya dan wanita yang mula mengetuk pintu hatinya menderita.
Keadaan semakin rumit bila keluarga cuba menjodohkan Elsuraya dengan Azad. Apatah lagi mereka sangat rapat dengan arwah ibu dan bapa Elsuraya. Serasa mereka bertanggungjawab untuk menjaga dan melindungi Elsuraya.
“Su tak nak! Su benci Azad. Apa auntie merepek ni? Su takkan bertunang dengan dia.” – Elsuraya.
“Su, cuba tengok lagi jauh. Umur Su makin meningkat. Su perlukan orang untuk jaga Su. Keluarga Azad cukup baik dan mampu jaga Su macam anak sendiri dan Azad sendiri tak kurang apa pun. Lainlah kalau Su ada calon lain. Auntie tak akan paksa.” - Puan Rosanna.
Namun, Dani Ikram lebih pantas mendahului. Elsuraya cepat-cepat diikat agar tidak terlepas ke tangan Azad. Azad pula tarik diri demi kebahagiaan Dani Ikram dan Elsuraya.
Saat hubungan sedang memekar, sebuah kebenaran terbongkar! Ayat ‘astalavista loozzer…with double o and double z’ yang diungkapkan oleh Dani Ikram ketika mereka outstation di Seoul, Korea membuka mata hati Elsuraya. Ayat itu! Ayat yang membuatkan kedua-dua orang tuanya maut dalam kemalangan jalan raya.
“All along. It is you. All along. It is a lie.” – Elsuraya.
“Listen.” – Dani Ikram.
“Truth... that night, it was you! You were the one.” – Elsuraya.
Hati Elsuraya mula berbelah bahagi. Cintanya pada Dani Ikram dan dendamnya pada Dani Ikram. Dapatkah dia memaafkan lelaki itu sedangkan dendamnya masih membara? Dapatkah dia reda dengan ketentuan Ilahi sekiranya lelaki itulah jodoh untuknya yang telah tertulis di lohmahfuz? Kuatkah dia berperang dengan perasaannya sendiri? Semuanya bakal terjawab dalam BIMBO.
“Miss Bimbo versus Mister Douchebag.”
“Fantasi versus Realiti.”

JANGAN BERHENTI MENCINTAI AKU

JANGAN_BERHENTI_MENCINTAI_AKU_WEBSITE



JANGAN BERHENTI MENCINTAI AKU
No. ISBN:- 978-967-0448-88-6
Jumlah muka surat:- 672
HARGA SEMENANJUNG: RM24
HARGA SABAH SARAWAK: RM27

Sinopsis:
Alam kampus menemukan Ameena dan Andy hingga memutikkan rasa cinta di antara mereka berdua. Namun begitu, hubungan mereka ini tidak dapat diteruskan atas alasan perbezaan fahaman agama. Tetapi, mereka tetap berkawan seperti biasa hinggalah hari terakhir pengajian mereka. Perpisahan itu sebenarnya terlalu sakit buat Ameena namun, dia hanya berkongsi dengan kakaknya… Eemani.
Berganjak ke alam dewasa… Ameena dipertemukan dengan Rauf, seorang doktor pakar yang bertugas di salah sebuah hospital yang terletak di Singapura. Sekali lagi cinta berputik di hati Ameena dan Rauf juga punya rentak yang sama dengan hati Ameena. Namun, disebabkan salah faham mereka menyangkakan hubungan itu terpaksa dilupakan. Rupa-rupanya kedua-dua orang tua mereka memang sudah merancang sedari awal untuk menyatukan mereka berdua. Terubat sedikit kesakitan yang dilalui oleh Ameena selepas terpisah dengan Andy. Nyata, Ameena bahagia dengan kehidupan baharunya itu. Tetapi, kekecewaan itu terubat hanya seketika bila dugaan pertama hadir tatkala anak dalam kandungannya tidak dapat diselamatkan dalam satu kemalangan jalan raya. Kesakitan dan tekanan bertambah bila suami yang dicintai mengikut jejak anak mereka enam bulan selepas itu.
Ameena kembali ke Kuala Lumpur untuk bersama keluarganya semula. Menjalani kehidupan dengan kehilangan yang dipisahkan oleh sebuah kematian bukanlah sesuatu yang mudah. Apatah lagi arwah Rauf berjaya membuka pintu hatinya setelah berpisah dengan Andy. Rauf juga merupakan orang yang memahami keadaannya yang sedang menderita sakit.
Fasa baru dalam hidup Ameena setelah bergelar balu dalam usia dua puluh sembilan tahun di Mahawangsa bukanlah sesuatu yang mudah. Namun, dia cekalkan hatinya dan kuatkan semangat dirinya. Shahir yang sama-sama bertugas dengan Ameena di Mahawangsa sentiasa cuba mendekati Ameena. Ameena tidak dapat menerima kehadiran Shahir kerana kenangan bersama Rauf dan Andy sentiasa menghantuinya.
Mujurlah ada Ameen, anak bongsu dalam keluarga Ameena. Pada Ameenlah Ameena mengadu segala yang terbuku dalam dadanya. Tanpa ketahuan mereka bertiga, rupa-rupanya Ameen merupakan sahabat baik Andy. Sehinggalah satu rancangan pertemuan yang tidak dijangka terjadi di antara mereka.
Pertemuan kali kedua yang penuh dengan kekeliruan telah mengikat perasaan Ameera dan Andy yang
mekar lebih sepuluh tahun lalu. Percintaan kali kedua itu juga tidak semudah yang disangka bila Ameena masih fobia dengan perpisahan mereka kali yang pertama dan dia masih belum mampu melupakan arwah suaminya dahulu.
Ameena diuji lagi bila kedua-dua ibu bapanya menemui Ilahi ketika mengerjakan umrah. Ketika itulah kasih sayang Andy teruji dengan sikap Ameena.
Selepas pemergian Dato’ Irfan yang merupakan CEO Mahawangsa, Andy dan Ameena diamanahkan oleh Eeman (abang sulung Ameena) untuk menerajui Mahawangsa kerana Eeman menetap di luar negara dan punya perniagaannya sendiri. Begitu berat untuk Andy menerima pelawaan besar tersebut memandangkan Andy juga merupakan orang besar dalam M-Auto.
Bagaimanakah Andy memutuskan jalan hidupnya bersama Ameena? Cinta yang pada mulanya terlerai di tengah jalan… bisakah bertaut kembali? Ameena… apakah dia dapat berjuang menentang penyakitnya? Dapatkah dia melupakan arwah suaminya daripada terus membelenggu kenangannya?
“Biarkan kenangan itu terus mengubat rindu….”

TUNGGU DULU CINTA




Tajuk: TUNGGU DULU CINTA
Penulis: Ayu Emelda.
Harga: RM23
Terbitan: Alaf 21
Sinopsis: 
Kamal Noah... luarannya cukup sempurna. Lelaki macho, punya six-pack, hot dan seksi. Tapi, sayang... hatinya dingin macam ais. Mengalahkan Elsa dalam filem Frozen. Harapkan muka saja kacak, tapi hati kering. Ego sekeras Iron Man. Bila buat keputusan, ikut suka hati dia saja.



Nuraivy Sofea... gadis manis yang paling afdal jadi calon isteri. Bakal pak mertua memang sudah lama berkenan! Dia cukup serba-serbi, tapi agak sensitif dan clumsy! Kelembutan dan kesabaran Aivy, ada kalanya keterlaluan. Suka sangat mengalah sehingga selalu kena buli.



Janji mereka, mahu bercinta setelah sah akad dan nikah. Tapi apakan daya, rumah tangga mereka mula bergoncang dek sejarah silam. Di hati Kamal terus berbisik nama Suraya. Di hati Aivy pula, terpahat nama Khairy. Bila wujud orang ketiga... isteri mana tak cemburu? Suami mana tak tercabar?



"Tak boleh ke awak reserve hati awak hanya untuk saya?" ~ Aivy

"Saya cuma simpan kenangan dengan dia, bukan simpan orangnya!" ~ Kamal



Namun setelah Aivy pergi, Kamal bagaikan rebah. Dia sendiri keliru mana satu gadis yang bertakhta di hatinya. Siapa sebenarnya yang dirindu?

PUTERA KODOKKU



Tajuk: PUTERA KODOKKU
Penulis: Julia Basri
Harga: RM21
Terbitan: Alaf 21
Sinopsis: Selamba badak! Muka tembok! Perigi cari timba! Sebutlah apa sahaja pun, Effa tidak peduli. Apa pun yang terjadi, hati Putera Kodok harus dimiliki. 



Siapa Putera Kodok? Rayyan Haikal bin Dato’ Khalid. Kacak. Kaya. Cukup serba-serbi. Buat Effa mabukkan cintanya siang dan malam. Tapi, harap muka saja handsome... penakutnya bukan main pada SI KODOK!



Masalahnya, ego Rayyan tinggi melangit. Sedikit pun dia tidak teringin beristerikan Effa. Tidak mungkin jejaka pujaan Malaya seperti dia memilih minah sengal macam Effa. Simpang malaikat empat puluh empat!



Namun, istilah putus asa tidak pernah wujud dalam hidup Effa. Sepuluh langkah Rayyan lari, seribu langkah Effa mengejar.

Tragedi melanda melukakan hati Effa. Ternoktahkah cintanya buat Putera Kodok?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...