Rabu, 25 Mac 2015

ISTERI DAMBAAN DIA


RM26/29SS




Melihatkan Artini riang melayan Amalin, Nediesha senyum sahaja.  Dia turut tercuit melihat keletah manja Amalin.  Lucu melihat si kecil ketawa saat diagah.
           
           “Kak Tini…..” panggil Nediesha pada kakaknya.
           
          “Emmm…” Artini jawab dengan deheman lembut.
          
        “Diesha teringin nak ada anak macam Amalin. Diesha nak lahirkan anak buat Rifqi.”
      
         Artini tersentak.  “Syhh! Diesha jangan cakap pasal Rifqi kat rumah nanti mama dengar. Kita kan di ruang tamu ni.”
    
         “Mama di tingkat atas. Kat bilik home teater. Layan DVD dengan daddy.”
  
          “Kenapa sampai berangan nak lahirkan anak buat Rifqi ni? Jauh nampaknya impian Diesha…”
 
            “Kami dah declare.”
 
            Terkedu si kakak tapi masih berlagak natural. “Bila?”
 
            “Minggu lepas.”
 
            “Diesha tak bertepuk sebelah tangan? Hemm..tapi berani pula Rifqi ni nak bercinta dengan anak jutawan.”
 
            Nediesha kacip gigi.  Berbahang hatinya dengan sindiran pedas Artini. “Kak Tini jangan mendabik dada dengan harta keluarga kita sehingga merendahkan orang lain. Rifqi tidak hina dengan sambut cinta Diesha. Dia telah buktikan yang dia bukan lelaki pengecut.”
            
        “Diesha tengok Kak Tini ni sombong plus bongkak ke? Kak Tini cakap macam tu sebab Kak Tini yakin tak ke mana pun hubungan Diesha dengan dia. Kalau Diesha ingin tahu natijahnya naik atas beritahu mama sekarang,” cabar Artini keras.
        
       Nediesha ketap bibir. “Kenapa dengan Kak Tini ni? Asyik bangkang, asyik bantah. Mengapa tak mahu sokong Diesha? Kalau begini gayanya Diesha serik nak kongsi cerita dengan akak.”
         
        Tersilap percaturan Artini sedar keterlanjuran.  Lupa dia akan nasihat suami supaya berlembut dengan adiknya.  Nasihat biar berhemah.  Lengan Nediesha diraih.  Dielus lembut.  “Maafkan Kak Tini. Bukan Kak Tini tak mahu fahami Diesha tapi Kak Tini takut kehilangan adik akak ni.”
     
       Kolam mata Artini yang bergenang bintil jernih ditangkap bebola mata Nediesha.  Kakaknya sebak tiba-tiba menimbulkan rawan di hatinya. “Kak Tini tak akan hilang Diesha meskipun Rifqi yang Diesha pilih untuk kemudikan hidup Diesha.”
 
            “Diesha….kalau akak sudah terasa ngilu fikirkan cabaran yang perlu Diesha tempuh untuk bersama Rifqi manakan Kak Tini sanggup tengok Diesha menempuhnya sendiri di depan mata akak.”
 
            “Kak Tini jangan biarkan Diesha jatuh tika melaluinya. Pimpin Diesha. Bantu Diesha jika Kak Tini nak lihat Diesha bahagia,” pinta Nediesha sarat dengan pengharapan.
 
            Mereka berdua bersabung pandang.  Artini tak mampu lawan sebak.  Terngiang kembali kata-kata bapanya. ‘Ya…sebab daddy wali Diesha tapi jangan salahkan daddy andainya adik kamu tu akan kehilangan semuanya.’
 
Empangan matanya pecah.  Hujan halus turun perlahan membanjiri pipi.  Begitu juga Nediesha.  Galau hatinya mendengar esakan kakak tercinta.  Artini paut tubuh Nediesha ke dalam pelukan.  Mereka berdakap erat disaksikan Amalin yang leka bermain permainannya.




SETULIS KASIH INDAH


SETULUS KASIH INDAH

RM25/28SS

“Kau rapat dengan anak aku kerana kau nak kesenangan hidup, bukan? Kau nak kikis semua kekayaan anak aku, betul tak?”Kerana terhutang budi, Indah Nur Sakinah tercampak di Seoul bersama hati yanglara. Bukan niatnya mahu pergi meninggalkan Hadif Rykal dalam keadaan tertanya-tanya. Namun, kerana mereka terlalu berbeza, dia dilayan bagaikan seorang pengemis jalanan. 5 tahun berlalu, dia kembali ke Malaysia. Sayangnya cinta Rykal sudah temui tarikh luputnya.“Aku pernah menjadi pencinta yang setia Indah tapi setia aku dipersiakan hinggaaku terkapai-kapai dalam lautan kesakitan. Aku berusaha sedaya upaya untuk keluar daripada lautan itu Indah dan aku tak rasa yang aku boleh jadi pencinta setia kembali...”Indah cuba sedaya upaya menawan kembali hati lelaki itu. Ikatan yang sah memudahkan lagi dirinya untuk mendekati Rykal namun sayangnya segala usahanya dipandang sepi. Lelaki itu terusan menuduhnya macam-macam. Saat hatinya sudah mula belajar melepaskan Rykal pergi, nyawanya hampir melayang kerana satu kejadian. Kejadian itu telah membongkar semua rahsia yang disimpan rapi selama ini. Rahsia yang membuktikan bahawa dia tidak bersalah. Rahsia yang menyebabkan dia menjadi seorang pengemis cinta Rykal. “Please, jangan mengalah dengan aku. Kau sendiri cakap yang cinta kau tak adatarikh luputnya. Bantulah aku Indah. Temanlah aku dalam mencari cinta kita dulu...”“… I tak rasa ia akan berjaya. Dendam you tu dah terlalu dalam dan I tak yakin yang kita masih boleh jadi seperti dulu ...”Apa yang akan terjadi akhirnya? Mampukah cinta memadamkan dendam di dalam hati mereka? Sesungguhnya maaf itu anugerah terindah yang Allah kurniakan untuk semua insan di muka bumi ini, tapi mampukah kemaafan mengembalikan cinta yang menghilang?





Sabtu, 7 Februari 2015

CINTA SI GADIS DOBI




HARGA RM24/27SS


ARDINI SYAZA, gadis periang dan manja. Suka buat kesimpulan tanpa bertanya. Dunia hari-harinya hanyalah Armada dan Kedai Dobi Mesra. Hinggalah suatu hari, dia bertemu dengan seorang jejaka yang membuat hidupnya huru-hara. 
"Nama?" soal Dini.
"Ajad." "Huh? Abjad? Dalam banyak-banyak nama, Abjad nama kau." Dini ketawa terbahak-bahak. Tak selindung langsung.
"Ajad. A-J-A-D. Nasib aje kau ni cun tau," tempelak si pemilik kasut biru. Geram.
"Telefon?" Dini tahan sabar. "012-7771717. Keep in mind. Manalah tahu kau rindu kat aku." Si pemilik kasut biru kenyit mata.
AJAD SAFIY, baru pulang dari luar negara setelah bosan merantau. Auranya kuat. Suka mengusik dan mudah mesra tapi belum bersedia untuk terikat dengan mana-mana perempuan sehinggalah bertemu Ardini Syaza. 
“Ardini Syaza. She's our great accountant, Ajad,” beritahu Dato' Salleh.
“What?!” Ajad rasa macam nak terjun bangunan lima belas tingkat itu. Gadis dobi tu akauntan? Aduhhh… mana nak letak muka ni. Dahlah dia mengutuk Dini kaw-kaw. Orang kata, tak kenal maka tak cinta. Bila dah kenal mulalah suka. Ardini tak mahu, tapi Ajad tetap nak juga. Tatkala Ardini dah boleh terima, Ajad pula tunjuk perangai dia. Bermulut manis dengan semua wanita buat Ardini curiga. Tapi, Ajad kata.. hati dia hanya untuk Ardini. Cuma Ardini yang suka buat kesimpulan sendiri. Jadinya, nak salahkan siapa?


DIA PELENGKAP HIDUPKU



HARGA RM25/28 SS
“I nak you rasa bagaimana sakitnya bila suami you dirampas orang lain.- Dayana
“Aku tak akan biarkan kau hidup senang!” - Zayn
Luthfi Irsyad dan Amanda Qistina. Hubungan mereka tidak mudah. Lebih payah bila orang-orang yang pernah hadir dalam hidup mereka kembali menagih peluang kedua. Peluang yang hanya akan merosakkan rumahtangga mereka Tapi bagi Luthfi Irsyad, Dayana itu hanyalah sebuah kisah silam yang dia tak mahu ulangi lagi. Masa depannya ialah Amanda Qistina. Bagi Amanda juga, dia tak mungkin akan maafkan Zayn yang telah banyak menyiksanya. Bahagianya kini hanyalah bersama Luthfi Irsyad. Cumanya, kadang-kadang dia jadi hilang sabar dengan kerenah bekas isteri Luthfi. 
“I cuma nak you tahu, sabar I ada hadnya. I takut kalau I tak dapat tanggung semua ni lagi.” - Amanda
“I boleh kehilangan Dayana... But not you. I can't imagine the pain of losing you. I boleh lepaskan Dayana... But not you. Not you, Amanda!” – Luthfi


KERANA AKU ISTERI BIDAAN



HARGA RM27/30SS

Farel tergamam! Seketika

 dia terbuai namun dia segera matikan renungan. Dia tidak boleh kalah. Ya! Dia tidak boleh benarkan Raina menggodanya sehingga dia lupa misi asalnya.Apapun yang berlaku, imannya harus kental. Dia harus mengusir godaan Raina. Seketika kemudian, Farel senyum senget.
“You kena buat lebih dari tu kalau nak goda I,” ujar Farel seraya menolak tubuh Raina ke tepi. Dengan senyuman yang masih ada di bibir, dia melangkah selamba meninggalkan Raina yang sudah terkulat-kulat sendiri.
Buat lebih daripada tu? Hahhh... Bengang Raina. Dia tidak puas hati, strateginya tidak menjadi. Namun dia berjaya menyelamatkan sehelai. Raina berlari semula ke pintu biliknya dan mencampak sahaja baju di tangan. Hendak tahu apa yang bakal dibuat Farel kepada baju-bajunya, dia ekori lelaki itu sehingga ke belakang rumah. 
Raina hanya mampu memerhati apabila Farel hidupkan lampu belakang dan keluar lalu menuang pakaiannya ke dalam baldi aluminium yang diletakkan bersebelahan tempat longgokan sampah. Seketika kemudian, lelaki itu ambil satu botol putih dari stor bersebelahan dan menuang isinya ke atas longgokan pakaiannya tadi. Bila bau minyak petrol naik ke hidungnya...
Oh my... Gilanya dia... Ya Allah, baju aku... Berkerut-kerut muka Raina tidak percaya. Matanya membulat, rahang pipi sudah bergerak, mulut sudah terherot-herot, berharap Farel membatalkan niatnya itu.
Segera dia mendekat...
“Farel.... Farel... Tu baju tidur seksi I tu, tak kan you nak bakar pulak...” Lengan Farel dipegang. Mahu dekat ke longgokan baju-bajunya, Farel menghadang. Kenapa gila pulak Farel ni sampai baju tidur pun nak dibakar sekali?
Farel menoleh. 
“I suka baju tu... You mesti suka, kan? Mahal tu I beli,” pujuk Raina.
“Ya... I suka...” Farel ambil sehelai baju tidur Raina.
Raina lega. “Rel, tu lagi... Blaus warna putih tu... Tolong ambik sekali.” Nak minta semua, memang dia tak dapat, cukuplah dapat sehelai dua. 
Farel capai blaus putih yang dimaksudkan, kemudian dia tersenyum dan berpaling mendepani Raina.
“You nak ni?”
Raina angguk. Cuaknya dia melihat perangai gila Farel malam ini setelah dijamu mesra olehnya.
“Kirim salam!” Farel terus lempar semula ke longgokan tadi kecuali baju tidur Raina. Dan Farel terus mengeluarkan pemetik api dari poket seluarnya. 
Enggan melihat baju-bajunya musnah, Raina mendekat lagi lalu menyambar lighter dari tangan Farel.
“You ni dah gila ke! I takkan benarkan you buat macam tu,” kata Raina. Ini benar-benar satu penghinaan, bisiknya dalam hati.
Farel naikkan keningnya apabila menanggapi tingkah berani Raina. Tanpa kata dia hampiri Raina yang menjauh tadi. Sejurus berdiri di hadapan Raina, dia tenung lama wajah Raina sehingga membuatkan Raina resah. Pelik melihat lirikan mata Farel. Namun tiba-tiba sahaja lelaki itu menarik pinggangnya sehingga tubuh mereka bersatu.
Farel usap wajah Raina lembut, matanya merenung mata Raina yang redup. Renungan yang membuatkan Raina cair. Ah… Kenapa lain macam saja renungan Farel kepadanya sehingga membuai perasaan hawanya.
“I’m not backing down, darling.” Sepantas itu Farel merampas pemetik api dari tangan Raina dan membuatkan mata Raina membuntang.

Rabu, 7 Januari 2015

MISS YOU MR ARROGANT

Miss You Mr. Arrogant


Product: Miss You Mr. Arrogant
Semenanjung : RM23
Sabah/Sarawak : RM26
ZAFRIEL IRHAM seorang lelaki yang berlagak dan berhati dingin. Walaupun setelah mengahwini Zaara, sikapnya itu masih tidak berubah kerana Zaara boleh menerima dia seadanya dan tidak kesah dia kekal sebegitu. Hidup mereka bahagia sahaja seperti kisah cinta yang lain, namun segalanya berubah sebaik MARWAN NAKHAIE muncul dalam hidup mereka.
MARWAN NAKHAIE... Lelaki sempurna yang punya pakej lengkap itu ibarat ancaman kepada perkahwinan mereka. Irham tahu bapa saudaranya yang hampir sebaya dengannya itu mampu berbuat apa sahaja demi mendapatkan cinta seorang wanita waima wanita itu isteri anak saudaranya sendiri. Buaya darat yang terkenal dengan mulut manis dan pesona romantisnya mampu mencairkan hati mana-mana gadis. Irham bimbang Zaara tertawan.
“Awak jangan cuba nak rapat sangat dengan dia. Dia tu kasanova, playbuaya semua, ada tahu?” -IRHAM
“Isy, tak baik awak cakap macam tu. Awak tak percayakan pak su awak ke? Awak ingat sanggup ke pak su awak nak goda isteri anak saudara dia sendiri?” – ZAARA
“Saya bukan tak percayakan dia. Saya tak percayakan awak.” – IRHAM
Maka misi mengikat hati isterinya harus dilaksanakan demi menyelamatkan rumah tangganya walau dia terpaksa membuang segala egonya jauh ke dalam lombong. Dia harus mengubah dirinya daripada seorang mr. arrogant menjadi mr. gentleman. Ya, dia nekad!
“Bunga tadi awak yang hantar?” – ZAARA “Of course.” – IRHAM
“Awak mister arrogant, bukan mister gentleman.” – ZAARA

“Saya dah jadi mister gentleman sekarang ni. Jangan nak panggil saya mister arrogant lagi.” –IRHAM
ZAARA AMIRAH bukanlah seperti seorang isteri tipikal lain yang mendambakan suami yang romantis. Dia benar-benar tidak kesah bersuamikan mr. arrogant itu tetapi sejak kemunculan Marwan, suaminya sudah berubah menjadi seorang yang pelik. Lelaki berhati kering itu boleh juga menjadi romantik, ya? Tapi kenapa dia rasa rindu pada Irham yang dahulu? Yang tidak punya perasaan dan sering membulinya? Adakah dia sudah tidak betul kerana lama bersuamikan lelaki berlagak itu? Ah, sungguh dia rindu kepada mr. arrogant! 

LAYAKKAH AKU

Layakkah Aku


HARGA RM36
26 tahun Farra Hani hidup dalam kebenciaan ibu kandungnya. Dia bukan sahaja dibenci oleh ibu kandungnya, malah dia juga dibenci oleh Mikail Amsyar. Lelaki yang berjaya mengetuk pintu hatinya. Sedar dirinya dibenci, Farra Hani cuba menahan diri daripada terbuai dengan layanan mesra Mikail Amsyar yang tidak tahu identiti sebenarnya.
“We have another date then.” – Mikail Amsyar

“Errr, it is not a date. It is a normal dinner.” – Farra Hani

“Tapi bagi I, it is a date. So, see you tomorrow, sayang.” – Mikail Amsyar
Semakin dia cuba larikan diri, semakin dekat lelaki itu dengannya. Puas berlari, Farra Hani memutuskan untuk menerima lelaki itu selagi identitinya tidak diketahui. Di Cameron Highlands, Mikail Amsyar melamar Farra Hani untuk menjadi suri dalam hatinya dan di Cameron Highlands juga identiti Farra Hani terbongkar.
“Eh, perempuan! Kau sedar tak selama ni aku benci kau? Boleh pula kau tayang wajah tak bersalah kau kepada aku. Kau boleh selamba aje dengar aku cerita pasal perasaan benci aku kepada perempuan yang dah hancurkan hidup adik aku masa kat Cameron. Dasar perempuan tak tahu malu. Tak ada maruah. Aku benci tengok kau. Aku benci tengok lakonan kau. Aku benci tengok kepura-puraan kau!” – Mikail Amsyar
Dalam kebencian, akhirnya Mikail Amsyar dan Farra Hani disatukan jua. Farra Hani tuduh Mikail Amsyar memerangkapnya. Mikail Amsyar pula menuduh Farra Hani. Mereka saling tuduh- menuduh. Kalau bukan mereka, siapa pula yang memerangkap mereka?
Setelah memastikan sesuatu, Farra Hani mula sedar siapa yang memerangkap mereka. Farra Hani reda dengan pernikahannya. Meskipun dia rasa bersalah kerana mengheret Mikail Amsyar dalam masalahnya, dia bersyukur kerana dia diperangkap dengan Mikail Amsyar. Bukan lelaki lain. Dia ikhlas menjadi isteri Mikail Amsyar.
Namun, ikhlaskah Mikail Amsyar untuk menerima Farra Hani sebagai isterinya? Bisakah dia memaafkan Farra Hani setelah apa yang gadis itu lakukan kepada keluarganya? Layakkah Farra Hani untuk memiliki cintanya? 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...