Selasa, 25 November 2014

YES MA'AM!

YES_MAAM_WEBSITE


YES, MA’AM!
No. ISBN:- 978-967-0448-85-5
Jumlah muka surat:- 600
HARGA SEMENANJUNG: RM22, AHLI KN: RM18
HARGA SABAH/SARAWAK: RM25, AHLI KN: RM21

Sinopsis:-

Pejam celik, pejam celik sudah sepuluh tahun Ilham dan Aryana melayari bahtera rumah tangga bersama. Dikurniakan dua orang cahaya mata yang comel membuatkan kehidupan mereka begitu bahagia.
Selama bergelar isteri kepada Ilham Irfan (Si Legenda Kasanova) itu buat Aryana terlalu berhati-hati. Biarlah orang lain tuduh dia sebagai queen control asalkan suaminya tak kena kebas dengan perempuan lain.
Ilham pula, bukan takut isteri. Tetapi, dia menerima sikap Aryana yang terlalu mengawal kehidupannya itu dengan fikiran yang positif. Aryana jadi queen control tu pun sebab sayangkan dia. Dia terima dengan ikhlas segala kekurangan Aryana itu. Hidup suami isteri nikan memang saling melengkapi.
Walaupun asyik yes, ma’am! Ilham tetap bahagia.

Badai datang tanpa diminta. Kerana sebaris ayat yang dilafazkan oleh Ilham itu telah mengubah seluruh kehidupan mereka suami isteri. Demi anak-anak Aryana dan Ilham terpaksa berbaik-baik walaupun mereka bukan lagi suami isteri yang sah lagi.

Saat Ilham berusaha bersungguh-sungguh untuk kembali bersama Aryana, Aryana pula sibuk mengejar lelaki muda. Ah, sudah! Bagaimana akhirnya hubungan Aryana dan Ilham? Apakah punca hubungan yang terjalin selama sepuluh tahun atas dasar cinta itu boleh berpisah juga? Siapa Nadim Nazri?
Siapa Suri? Dan siapa pula Qistina Zara?

“Kahwin atas dasar suka sama suka, cinta sama cinta pun bukan boleh jamin hidup akan bahagia forever.” Aryana.

“Kebahagiaan rumah tangga tu bukan setakat rasa cinta sama cinta, suka sama suka aje. Kena ada kepercayaan dan rasa saling menghormati barul

AWAK SAYA PUNYA

AWAK_SAYA_PUNYA_WEBSITE
AWAK SAYA PUNYA!
No. ISBN:- 978-967-0448 -86-2
Jumlah muka surat:- 496
HARGA SEMENANJUNG: RM20
HARGA SABAH/SARAWAK: RM23

Sinopsis:-

Peristiwa hitam yang berlaku membawa Hafiqah kepada kemalangan itu. Diselamatkan oleh Hariez dan teman-temannya, dan akhirnya dia bekerja dengan lelaki itu.
Tatkala perasaan halus itu mula berputik, Alisa muncul membawa kisah lalu. Lalu, sedikit demi sedikit perasaan itu berganti benci. Pada masa yang sama Fariez muncul menghulurkan ikatan persahabatan dan sedikit sebanyak menawarkan kedukaan.
Berlandaskan cerita yang ditabur dan anggapan yang wujud daripada perasaan benci, Hariez memulakan rencana. Lalu apakah yang akan terjadi? Siapakah Hafiqah sebenarnya? Siapa pula Alisa yang muncul?
“Sesungguhnya, kemaafan itu adalah dendam yang terindah.”

KU PIKAT JANDAKU



Tajuk : KUPIKAT JANDAKU
Penulis : Ana Sofiya
HARGA RM26/29SS
ISBN : 978-967-0918-15-6

Sinopsis : 
Tiga tahun berlalu, Izyan yang polos sudah menjadi Izyan yang berbeza. Cuma satu yang masih sama, dia kekal sebagai janda. Menyandang gelaran itu tanpa dia tahu apa salah dan silapnya.

Raif yang ego muncul kembali dengan versi yang berbeza. Cuma yang masih sama, dia tetap mahukan Izyan kembali sebagai isterinya. Melepaskan Izyan dulu adalah satu kesilapan yang tidak sepatutnya dia lakukan.

“Aku nak mengurat kau. Nak pikat janda aku ni balik. Boleh kan?” – Raif Sufyan 
“Saya dah serik dengan awak.” – Izyan

Memang Izyan serik. Dulu dia bodoh. Kerana cinta yang buta, dia terima lamaran Raif walau baru seminggu perkenalan mereka. Kerana cinta, dia terima apa saja perlakuan Raif walau dilukai berkali-kali.
Tapi hari ini, dia sudah jadi Izyan yang baru. Izyan yang tidak mudah diperkotak katikkan sesuka hati. Apatah lagi, dia sudah punya seseorang yang lebih baik dari Raif.

“Saya suka awak, Yan. Sangat-sangat suka. Awak tahu, kan?” – Zahin

Tapi masalahnya, kenapa rasa hatinya terhadap Zahin tidak sama seperti apa yang dia rasa saat bertemu Raif? Adakah cintanya pada Raif masih bersisa?
Siapakah yang akan dipilih Izyan? Si duda yang sering buat jantung dia tidak tentu hala rasa atau si teruna yang sayangkan dia separuh mati?

DIA SEBELUM AKU




Tajuk : DIA SEBELUM AKU
Penulis : Cik D
HARGA :  RM25/28SS
ISBN : 978-967-0918-14-9

Sinopsis :
Kerana kasihan dan tawaran yang lumayan, Ainan terima tugas menjaga Adawiyah yang sakit. Tapi, di hari pertama bekerja, dia dipinang oleh Adawiyah agar turut ‘menjaga’ suaminya dalam ikatan yang halal.

"Ainan...jangan fikirkan kakak, dik. Apalah sangat hati orang yang dah nak mati seperti kakak ni. Terimalah abang dan bahagiakan dia ya dik?" - Adawiyah

Permintaan Adawiyah terlalu berat tapi Ainan terdesak dan terpaksa akur. Terima Nazim sebagai suami dan jadi isteri kedua dalam erti kata yang berbeza. Tapi, mampukah dia suntikkan bahagia ke hati Nazim sedang dia tahu hati lelaki itu hanya untuk Adawiyah? 

Layanan Nazim yang berbeza buat Ainan terfikir, benarkah Nazim mengahwininya hanya kerana permintaan Adawiyah?

“Saya tak nak sakit. Sakit sebab percaya yang abang betul-betul sayangkan saya.” – Ainan
“Apa selama ni Ainan fikir abang buat semuanya demi penuhi nafsu semata-mata? Tak dapat kakak, abang cari Ainan, macam tu? Dan benih dalam rahim Ainan tu, kalau bukan hasil dari rasa sayang abang, Ainan nak anggap dia sebagai apa? Anak hasil rogol suami sendiri!?” – Nazim

Hubungan yang pada mulanya rukun, menjadi berantakan saat hati Adawiyah mula celaru. Mengelak diri dari bersama Nazim kerana mahu mengalah tapi, sebenarnya dia mula dihantui cemburu.

Mampukah Nazim membawa Ainan turut sama merasai cintanya? Akan kekalkah bahagia Ainan andai ada lagi satu hati yang mengharapkan bahagia itu? Mampukah Nazim bertahan dengan dua isteri yang suka memendam rasa? Dan mampukah Adawiyah bertahan dengan sakit berganda yang dicipta sendiri sebelum dijemput Ilahi?

YANG SELALU ADA (LIMITED)




Tajuk : YANG SELALU ADA
HARGA RM27/30SS
POSLAJU SEMENANJUNG RM6/10SS
2 cerita dalam satu
(Persembahan Dari Hati - Pena Kayu)
(Maritza - Wawa Taufik)

Sinopsis :
PERSEMBAHAN DARI HATI
“Jangan rendahkan dirimu untuk mendapatkan cinta, tapi rendahkanlah hatimu untuk memberi cinta.” – Abu Hanifah
“I didn’t find him. He found me. Love brought him back to me.” – Nadine
Macam mana kontra sekalipun Nadine dengan Abu Hanifah, tetapi itulah yang membuat hati mereka melekat erat. Macam mana cantiknya fesyen tudung colour block, begitu jugalah Nadine dan Abu Hanifah.
Gabungan dua warna hati yang berbeza. Bila disatukan, sedap dipandang.

MARITZA
Nak tinggal, rasa bersalah. Nak menurut, rasa kekok. Nak percaya, rasa pelik. Nak curiga, rasa tak patut. Namun Fadh tekad dengan keputusan untuk membawa gadis itu menumpang di rumahnya. Ada sesuatu pada Zaza yang membuatkan Fadh terus mahu dekat dengannya.
Perkenalan biasa di antara mereka berdua di tempat yang biasa telah membawa kepada satu hubungan yang luar biasa.
“You love me that much, Fadh?” - Zaza
“Kita kahwin, Za?” - Fadh
Siapa Zaza, itu tidak penting. Yang penting dia harus memilik gadis itu


Rabu, 5 November 2014

SUAMIKU ENCIK SOTONG

Suamiku Encik Sotong


Tajuk : Suamiku Encik Sotong

Penulis : Syikin Zainal
Harga : RM25.90
ISBN : 978-967-0535-21-0
Mukasurat : 624

Sinopsis
ERICA SOFFEA melonjak kegembiraan. Mana tidaknya, dialah bakal peneraju Khaleeda Holding. Walaupun hubungannya dengan arwah nenda bu-kanlah baik sangat pun. Terasa macam hendak buat aksi akrobatik ketika namanya diumumkan. Naik senak kepala Erica bila dia terpaksa dijodohkan dengan sotong peliharaan nendanya, Farish. Dah lah tak macho, pakai baju warna pink. Kalau bercakap tangan bukan main lentik lagi macam orang nak main mak yong. Farish terpaksa menerima Erica kerana dua sebab. Pertama, sebab wasiat arwah Tengku Khaleeda. Kedua, kerana tidak tahan dengan perangai berlagak Erica. Lagipun bukan lama sangat dia perlu bergelar suami pada diva berlagak itu, tiga tahun sahaja. Dalam tempoh perkahwinan mereka jatuh cinta. Tapi... cinta itu bukan milik mereka berdua. Milik siapa ya?Peninglah, kalau dah dapat suami sotong. Bukan hanya lembut fizikaltapi lembut juga hatinya. Erica pula terpaksa terus bersama dengan Encik Sotongnya kerana cinta. Encik sotong bukan lelaki biasa, tetapi lelaki yang sanggup berkorban segala-galanya demi tidak mahu melihat Erica merana. Walaupun jiwa lelakinya menderita, tapi sampai bila?

“Amboi sedap aje mulut kau mengata kat aku. Aku pun tak ingin nak ambil perempuan macam kau ni jadi isteri aku tau. Mulut macam puaka.” - Farish

“Bukanlah Kak Ain, bukan Rica nak sembunyikan suami Rica. Tapi dia sibuk maklumlah nak jahit baju pertunangan Izhan dengan Qarina. Faham-faham ajelah golongan tengku-tengku ni bertunang pun kena buat yang grand. Baju tu kalau boleh bukan setakat labuci, lampu lip-lap tu pun kalau boleh suruh dipasang kat baju. Itu yang suami saya sakit kepala. Nak fikir macammana nak letak lampu lip-lap kat pergelangan tangan.” - Erica

PANDORA BUAT INSYIRAH

Pandora Buat Insyirah

Tajuk : Pandora Buat Insyirah
Penulis : Anis Ayuni
Harga : RM25.00
ISBN : 978-983-124-950-5

Sinopsis
SEGALAnya sudah tertulis di atas lantai takdir. Tujuh tahun Irman Mirza dan Insyirah Hayati terpisah dek tujuh lautan dalam yang tidak bertepi. Selama waktu itu hati masing-masing menggelisah dan dendam rindu yang tidak terperi. Irman hidup dalam teka-teki. Insyirah masih bersekolah lagi. Masakan dia memaksa gadis itu menerima cintanya? Akhirnya, masa berlalu begitu sahaja sehingga mereka dipertemukan dalam masing-masing menginjak dewasa. Ketika itu, Insyirah pula seolah-olah bermain tarik tali. Antara mahu terima dan tidak. Akhirnya, keputusan telah dibuat. Irman adalah jodoh buatnya. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...