Khamis, 7 Ogos 2014


Assalamualaikum...

Utusan yang sikit harap dapat mengingatkan kita supaya sentiasa berusaha untuk mendapat rezeki yang berkat.

Memang rezeki dari allah...tapi ianya tidak jatuh dari langit...mungkin allah utuskan seseorang untuk mudahkan rezeki kita...maka berbuat baiklah dengan semua insan untuk rezeki yang mudah. 


Selasa, 8 Julai 2014

KASANOVA MACAM DIA

KASANOVA_MACAM_DIA
Jumlah muka surat:- 912
HARGA SEMENANJUNG: RM29
HARGA SABAH/SARAWAK: RM32
Sinopsis:-
Putri terpaksa hidup tanpa ayah, ibu mahupun adik-beradik kerana satu rahsia. Dia hampir hilang pedoman. Zahiril memandang rendah terhadap diri sendiri kerana satu kekurangan dalam dirinya. Kerana kekurangan itu dia menjadi seorang kasanova tegar!
Pertemuannya dengan Putri telah membangkitkan satu rasa yang telah lama terkubur dalam jiwanya. Daripada seorang yang gemar bertukar-tukar pasangan, dia menjadi pendamping setia. Gadis itu terus diburunya. Putri lemas sejak kehadiran Zahiril dalam hidupnya. Sudah puas dia mengelak. Bermacam cara telah dilakukan. Tetapi pemuda itu semakin galak mengejar dirinya.
Apakah patut dia menerima pemuda itu sebagai jodohnya? Tapi bagaimana dengan Engku Mariah? Keadaan semakin meruncing dengan kemunculan Syaerah. Siapa Syaerah? Apa kaitannya dengan Zahiril dan Putri?

“Aku keliru! Apa perasaan yang menyesakkan dada ni? Ada yang kata ini cinta. Cinta?! Macam mengarut aje?”

SAAT AKU MENCINTAIMU

SAAT_AKU_MENCINTAIMU
Jumlah muka surat:- 848
HARGA SEMENANJUNG: RM28            
HARGA SABAH/SARAWAK: RM31        
Sinopsis:-
Idzry seorang lelaki yang baik, mesra dan sempurna di mata Elisa. Cinta yang mereka sulam bersama bagaikan tiada surutnya. Hilman pula seorang lelaki yang penuh dengan muslihat.
Cinta tanpa restu dan satu pembohongan telah meleraikan ikatan kasih antara Elisa dan Idzry. Saat-saat akhir lelaki itu bakal bergelar suami orang, dia dikejutkan dengan pengakuan Idzry yang meletakkan maruah dirinya di
tempat yang paling bawah!
Kekusutan itu semakin membebankan apabila Hilman menyatakan perasaan cinta padanya dan lelaki gila itu melakukan pelbagai perkara di luar jangkaan semata-mata hendak menarik perhatiannya.
Elisa rimas! Dia benci! Dan dalam masa yang sama, Idzry kembali menagih kasih. Mahu tidak mahu, Elisa harus berdepan dengan situasi yang bakal menjerat hatinya sendiri.

“Telah aku ukir wajahmu dalam hatiku... bersulam cinta hingga ke hujung nyawa.”

SAYANGKU SAMPAI KE BINTANG

SAYANGKU_SAMPAI_KE_BINTANG

Jumlah muka surat:- 584
HARGA SEMENANJUNG: RM20
HARGA SABAH/SARAWAK: RM23
Sinopsis:-
Perkahwinan yang diatur tanpa pengetahuan kedua-duanya membuatkan mereka memberontak!
“Apa tak cukup senang ke hidup kita sekarang? Ray ni membebankan atuk ke sampai atuk sanggup nak jual Ray masuk ke keluarga Dato’ Umar macam ni sekali? Kalau ya, Ray boleh keluar cari kerja!”-Raisha Mahira
Namun takdir lebih pantas memintas tingkah. Ijab dan kabul sudah terucap jelas. Tapi ke mana hendak diarahkan bahtera yang tiada hala tuju ini? Perang mulut yang terjadi tanpa sengaja menjarakkan lagi hubungan yang kian tegang. Kerana satu peristiwa, Raisha pergi dengan kecewa, saat Hasif bertemu cinta baru.
Jarak waktu yang berlalu membawa semula Raisha ke Malaysia. Kehadiran semula sang isteri memberantakkan hubungan yang disulam bersama Hana.
Tak nak pergi kejar kekasih hati yang dah merajuk ke? Ke…dah tertawan dengan kecantikan I?”-Raisha Mahira
“You’ll pay for this! I swear!”-Hasif Nadhmi
“Antara jarak dan waktu, kedua-duanya telah aku pilih. Tapi, kenapa bayangmu masih dapat kurasakan?” – Raisha.

Tika aku mabuk dalam bahagia yang dicipta tanpamu, kau pulang tanpa dipinta. Tapi, mengapa dulu kau yang kupandang sinis, semakin manis kurasakan?” – Hasif.

Khamis, 20 Februari 2014

DIA .... MR MODEL



HARGA  RM23/RM26SS

SINOPSIS

Dia serba sempurna. Dia punya segalanya. Dia... Mr model yang sentiasa menjaga penampilan. Siapa percaya, dia tak pernah jatuh cinta. – Azka Mikael Dia serba sederhana. Dia tak punya apa-apa. Dia yang baru putus tunang hanya kerana memilih untuk bertudung. – Safa Salena Mereka ditemukan secara kebetulan. Pada ketika Safa Salena diserang bekas tunang di tempat kerja, Azka Mikael menjadi penyelamat. Dan... cinta pandang pertama datang menjengah ke hati Mika. “Mustahil. Habis tu wanita macam mana yang awak suka?” - Safa “A woman like you!” - Mika. Pernah putus tunang dan kesempurnaan Mika menjadikan Safa rasa rendah diri. Dia gadis biasa-biasa, mana mungkin menjadi pilihan si Model ‘Brazilian-look’ seperti Mika. \"Tell me. What\'s going on, Safa? Atau... saya akan peluk awak kat sini!\" - Mika Tajam mata Safa memandang Mika. Berani pemuda itu ingin memeluknya. \"And I think you prefer a hug!\" - Mika Apa akan jadi bila Mika mengambil keputusan meninggalkan kerjayanya sebagai model dan bekerja di bawah satu bumbung bersama Safa? \"Suka dengan imej baru saya?\" Wajah Safa merah membahang. Malu. Namun dia tetap mengangguk. \"Suka saya?\" Angguk lagi. \"Sudi jadi isteri saya?\" Masih lagi angguk. Namun tidak lama. \"Err... apa awak cakap Mika?\" “Awak dah setuju. So, tak boleh patah balik dah.\"

YANG PERNAH TERLUKA



HARGA RM27/RM30SS

SINOPSIS

Ugutan keras melumpuhkan mulut untuk berbicara. Kerana maruah dan harga diri, dia terpaksa menerima lelaki yang memang mahu menjahanamkan hidupnya. Dia rela demi menutup aib yang mungkin kunjung tiba. Inilah padahnya suka mempermainkan perasaan kaum Adam suatu ketika dulu. – Merlissa Umairah Dendam ini tak pernah padam. Orang yang bertanggungjawab ke atas kematian Nadzril perlu mendapat pembalasan. Dia akan buat gadis itu menderita kerana mempermainkan perasaan sahabatnya itu. Dan.. jalan terbaik adalah ‘memaksa’ gadis itu menerimanya sebagai suami. – Syed Adryan Firdaus “Aku belum puas buat kau menderita. Jadi, kau jangan ingat perkahwinan ini untuk menutup aib. Kalau kau berani buka mulut, kau akan menyesal” ~ Firdaus. “Buatlah apa awak suka. Saya redha, Fir.”~ Merlissa. Banyaknya luka yang Firdaus guriskan di hati Merlissa sehingga parutnya memenuhi setiap ruang. Dan…bila hati tiba-tiba bertukar rasa, ruang yang diminta untuk menyemai benih kasih seakan tiada lagi. “Lissa mohon pada Fir, lepaskan Lissa.” ~ Merlissa “Fir tak boleh Lissa. Tolonglah… “ ~ Firdaus Jika dendam mahu ditukar menjadi cinta, berapakah harga yang perlu Firdaus bayar untuk ‘membeli’ kembali kepercayaan Merlissa?

DOA CINTA SEORANG LELAKI



HARGA RM26/29 SS

SINOPSIS

Dia kelulusan Universiti Al-Azhar yang baru pulang dari Mesir dan digelar kolot kerana namanya. Tiba-tiba dia jatuh cinta pada seorang perempuan stylo. – Abu Hanifah Dia seorang yang trendy dan sering menjadi buruan lelaki kerana kecantikannya. Tetapi, lelaki yang dia pilih pula berlaku curang. - Nadine Permintaan otak seorang Abu Hanifah ialah mencari isteri sebagus Saidatina Khadijah. Tetapi… tatkala terpandang Nadine, jantung lelakinya terpanah. Dia mula belajar bahasa rindu. Dan siapa sangka, wanita itu adalah jiran rumah barunya. Bagi Nadine, lelaki pelik + kolot a.k.a Abu Hanifah itu bermulut lepas. Suka jaga tepi kain orang dan suka menyindir. Misi hidupnya, harus menjauhi lelaki itu sejauhnya. Namun, siapa sangka yang akhirnya dia harus menerima lelaki itu sebagai suaminya. \"Tak boleh ke awak buat tak tahu? Tak boleh ke awak tutup sebelah mata saja? Tak boleh ke awak buat Nadine macam tak wujud? Nadine tak pernah kacau hal awak pun. Tapi kenapa awak selalu buat Nadine susah hati macam ni? I hate you. I hate you very much!”- Nadine \"Aku lelaki yang tidak pandai menyentuh hati seorang perempuan. Tuhan..tolong pinjamkan aku kekuatan untuk memujuknya, mengubati gundah di hatinya. Dan kalau permintaan ini terlalu besar, cukuplah aku menjadi udara yang selalu menemaninya dalam diam. Rasanya, itu sudah cukup untuk lelaki sepertiku.\" – Abu Hanifah Mampukah Abu Hanifah meraih cinta si dara manis bernama Nadine Qhaisara? Bagaimana dia mahu membuat Nadine Qhaisara jatuh cinta padanya kalau dia sendiri kosong dalam hal-hal cinta? Dan isu paling besar, bagaimana caranya mahu menamatkan perang Teluk versi kecil-kecilan antara mereka berdua?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...