Jumaat, 30 November 2012

CAHAYA CINTA



Penulis : Izra Noh
Judul : Cahaya Cinta
ISBN : 978-983-43450-0-6
Harga : RM19.00 (SM) / RM22.00 (S/S)

Sinopsis:

Ketakutan dan keresahan sentiasa mengiringi Ellynna. Trauma yang papanya ciptakan sejak usia tujuh tahun membuatkan Ellynna gentar untuk menempuhi hari-hari yang mendatang. Setelah beberapa tahun berlalu, Ellynna cuba bangun semula membina keyakinan diri yang tercicir. Dia menjadi seorang yang tabah dan tidak gentar pada sesiapa jua. Dia hidup bersendirian setelah Jannah, mamanya meninggal dunia dan abangnya melanjutkan pelajaran ke luar negara.

Namun, kecekalannya mula goyah semula apabila Haziq, bos yang berperangai seperti papanya hadir dalam hidup. Insiden-insiden lucu sebelum ini berlalu begitu sahaja. Dia semakin benci terhadap Haziq dan tambah tertekan apabila wajah papanya tiba-tiba muncul menagih 'hutang' di Cemara Holdings.

Suatu hari...Ellynna terkedu apabila berhadapan dengan dua lelaki ini yang rupa-rupanya punya banyak rencana untuk memusnahkan hidupnya...

"Adik akan ikut cakap papa?"
"Tidak!" tegas jawapan Ellynna.
Zumm...

"Argh!!!" Ellynna menjerit apabila dengan kejam papa menyimbah air panas ke mukanya. Namun, jeritan itu tersekat di kerongkong apabila air yang dicurah itu adalah air sejuk!

"Itu baru air sejuk." Kamal tersenyum sambil menjeling cerek di tangannya. Kini, Ellynna tahu air di dalam cerek itu memang air panas!.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Review Liza Wati tentang novel yang di ulang cetak oleh Intens Media dengan cover baru yang menarik.

Cahaya cinta…sebuah novel lama yg diterbitkan kembali oleh Intens bg liza sebuah novel yang sgt padat kisahnya. Bukan sahaja kisah cinta yg diselitkan di dalamnya tetapi juga pelbagai persoalan di hati pembaca. Permulaan baby g dimulakan dgn kisaha Jannah, seorang perempuan yg telah dirosakkan oleh Robert Tay, terkapai-kapai sendirian melalui kehidupannya.
Kisah ni semakin menarik apabila kita mengenali Ellynna heroine dalam cerita ni. Seorang gadis yg periang, dan sentiasa tersenyum tapi dalam jiwanya ada perkara yang disembunyikan. Dari kecil hidupnya hanya bertemankan abangnya sehinggalah abang kesayangannya itu berpindah ke London untuk meneruskan pelajaran. Bertemu pula dengan Haziq , yang juga merangkap boss di tempat dia bekerja. Pertemuan pertama yang mengundang benci di hati keduanya namun buku ni bukan kisah yg stereotype kerana kita akan disajikan lagi dengan pelbagai konflik antara keduanya.
Kerana dendam terhadap abang Ellynna, Haziq berkahwin dgn Ellynna. Dia ingin membalas dendam, Apa kaitan pula bapa Ellynna dalam cerita ini. Bapa yg jahat yang meninggalkan pelbagai trauma dalam hidup Ellynna. Mengapa begitu??kena baca yee
Perkahwinan yang membawa seribu penderitaan dalam hidup Ellynna sehingga kita merasakan tidak patut seorang suami seperti Haziq melakukan perkara sedemikian kepada isterinya. Setelah didera dgn jiwa dan raga didera pula secara batiniah. Rasa macam nak sepak2 jee perangai Haziq pada ketika itu.
Bagi liza cerita ni sangat menarik. Kisah yg tidak meleret. Buku sebanyak 441 m/s sahaja namun penuh konflik dan persoalan. Membuatkan perasaan pembaca, geram, tertanya2 dan juga ada rasa romantic. Begitu pandai penulis ini mengolah bukunya. Review yg liza bagi ni baru separuh je, panjang lg perjalanan ceritanya. Nak tahu kesudahan kisah buku ni kenalah beli baru buleh menjawab persoalan siapa Jannah, siapa Haziq sbnrnya dan juga siapa Ellynna dan juga asal usul abangnya yg sbnr. Mengapa Haziq begitu membenci abang Ellynna sehingga membuatkan dia mendera isteri kesayangannya..(KESAYANGAN) ahahahahha . Biasalah memula rasa benci lama2 timbul kasih dan sayang..
Kesimpulannya liza sukekan buku ni, tak meleret dan juga laju jee bila baca..Macam2 yg kita dapat rasa..
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...