Selasa, 9 Disember 2014

BUKAN MENANTU PILIHAN



Tajuk: BUKAN MENANTU PILIHAN
Penulis: Aira Aliff
Harga: RM19.90
Terbitan: Buku Prima
Sinopsis:
Kata orang dari mata turun ke hati. Tak kenal maka tak cinta. Seperti juga hubungan antara Leya dan Darius. Mereka saling tidak mengenali tapi terikat dengan perkahwinan.

Bagi Leya, Darius itu lelaki istimewa. Dahan yang ALLAH berikan untuk menjadi tempat dia berpaut. Bagi Darius pula, Leya itu hadiah yang ALLAH berikan untuk dia hargai dan lindungi. Lain yang dirancang, lain pula yang terjadi. Sangka Leya, bila segalanya selesai dia boleh terus melangkah tanpa menoleh lagi tapi ternyata hakikatnya tidak semudah menyusun ABC.



Bila hati masing-masing diketuk rasa aneh, mampukah untuk mereka menidakkan rasa yang semakin bercambah? Salahkah untuk mereka saling jatuh cinta? Takdir menyatukan mereka tapi kenapa takdir juga bagai tidak merestuinya. Lalu apakah dengan hanya perpisahan segalanya akan kembali seperti asal?



Andai ini yang telah tersurat dalam catatan takdir-NYA, dia pasrah. Cinta ini akan terus bernafas selagi denyut nadinya masih berdenyut dan akan dibawa rasa kasih ini hingga nafas terakhirnya terhenti.



Saat aku hilang tempat berpaut, ALLAH hadirkan dia untuk aku. – LEYA



Awak adalah hadiah yang diberikan ALLAH untuk saya. – DARIUS



Jangan sesekali kamu jatuh cinta pada dia. – DATIN AIDA



Mungkin ini balasan untuk kami kerana mengkhianati kau. – ERINA
Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...